Gezocht: Politiek Adviseur Rotterdamse VVD

14 december 2023

Dit is jouw kans om te werken bij de gaafste fractie van Nederland in de mooiste stad van het land! Ben jij die dossiervreter met een liberaal hart die inhoudelijk het verschil maakt? Ga jij onze raadsleden zowel van politieke als beleidsinhoudelijke adviezen voorzien? Wil jij ons helpen om Rotterdam nog gaver te maken? Dan zijn wij op zoek naar jou!

De Rotterdamse VVD is op zoek naar een politiek adviseur. Als adviseur ga jij onze raadsleden helpen met het laten klinken van het liberale geluid in de gemeenteraad. Je bent hierbij hun steun en toeverlaat en zorgt ervoor dat zij tot in de puntjes voorbereid het debat kunnen ingaan. Je krijgt hierbij je eigen onderwerpen zodat je een echte expert kan worden. Jij bent de cruciale schakel in het vertalen van de actualiteit naar spreekteksten en raadsinstrumenten als schriftelijke vragen en moties.

Over ons

Het team van de Rotterdamse VVD bestaat uit 6 raadsleden en 3 politiek adviseurs en een communicatiemedewerker. Dit team van toppers zorgt ervoor dat Rotterdam veiliger, schoner, levendiger wordt. Wij zijn een partij van hard werken en niet lullen maar poetsen. Daarnaast wordt er natuurlijk ook veel gelachen, een biertje gedronken en bitterballen gegeten. Wij geloven in het principe: work hard, play hard. En het belangrijkste: wij werken op de tofste werkplek van Nederland, het Rotterdamse stadhuis.

Over Jou

Je bent een politiek dier, met een groot gevoel voor nauwkeurigheid en oog voor detail. Je weet je mannetje/vrouwtje te staan in een politieke omgeving. Je hebt inhoudelijke kennis van politiek-bestuurlijke verhoudingen en gaat elke dag aan de slag om de stad een stukje beter te maken. Je hebt affiniteit met de VVD en met de mooiste rotstad die er is.

Daarnaast vragen we het volgende:

• Je hebt HBO/WO werk- en denkniveau.
  • Je hebt affiniteit met zowel de VVD als Rotterdam.
  • Je werkt zelfstandig maar bent wel een teamplayer en je bent flexibel maar weet ook zelf met ideeën te komen.
  • Je bent niet op je mondje gevallen, toont initiatief en hebt een echte doenersmentaliteit.
  • Een 9 tot 5 mentaliteit is niks voor jou.
  • Je bent beschikbaar om 36 uur in de week Rotterdam een beetje mooier te maken.

Waarom kies je voor ons?

Fulltime functie met een fijn starterssalaris. Het wordt een avontuur met een steile leercurve en een bak aan ervaring voor de rest van je leven. Je komt terecht in een groep bestaande uit zowel jonge ambitieuze politieke dieren als raadsleden met een bak aan ervaring. Je krijgt de kans om in korte tijd je netwerk enorm uit te breiden. Je werkt op het mooiste kantoor van Nederland, waarbij Coolsingel 40 never a dull moment kent.

Enthousiast geworden?

Stuur dan je CV en sollicitatiebrief naar fractie@vvdrotterdam.nl voor 7 januari 2024. Heb je vragen over de vacature dan kun je ons bellen op 010-2672546.