Maak onze parken veiliger

05 december 2022

Een veilig gevoel op straat is een must! Tijdens deze donkere dagen kregen wij helaas van bewoners van het Nieuwe Westen te horen dat dit in het Roel Langerakpark niet het geval is. De bewoners gaven daarbij aan dat extra verlichting het veiligheidsgevoel kan verhogen. Dit was aanleiding voor VVD-raadslid Marike Abrahamse om hier vragen over te stellen aan de wethouder.

Na het stellen van deze vragen benaderde ook voetbalclub ‘Steeds Hooger’ de Rotterdamse VVD. Zij benadrukte dat ook de veiligheid in het Melanchtonpark niet op orde is. Zowel het Melanchtonpark als het Roel Langerakpark vormen belangrijke fietsroutes van en naar de sportclubs. Als reactie hierop is raadslid Marike Abrahamse samen met de handhavers een kijkje wezen nemen om te zien welke aanpassingen er aan de buitenruimte in beide parken gemaakt kunnen worden om de veiligheid te vergoten.

Kijk hier de video:

Ken jij nog parken waar de veiligheid niet op orde is, laat het ons weten! Dit kan via whatsapp!