Vacature: Communicatie medewerker

30 juni 2022

Communicatie medewerker voor de Rotterdamse VVD

Ben jij een sociale media ster? Denk je in beelden? Heb je een vlotte pen én heb je creatieve ideeën om een boodschap over te brengen? Dan zijn we op zoek naar jou. De Rotterdamse VVD is namelijk op zoek naar een nieuwe parttime communicatiemedewerker die helpt om onze acties om Rotterdam nog mooier te maken over te brengen aan de Rotterdammers. Of je nu nog studeert, net komt kijken of al wat ervaring hebt, zo lang je ervan houdt in een bruisend, dynamisch team te werken, komt het goed!

De Rotterdamse VVD

De Rotterdamse VVD is de tweede partij van de Rotterdamse gemeenteraad. Het team bestaat uit zes raadsleden. Samen met drie andere partijen (Leefbaar Rotterdam, D66 en Denk) hebben we medio juni ons coalitieakkoord gepresenteerd. Inmiddels zijn ook de nieuwe wethouders geïnstalleerd, dus we zijn er helemaal klaar voor om aan de slag te gaan voor onze stad. Daarom is het ook dé hoogste tijd om aan onze Rotterdammers te laten zien en horen wat we van plan zijn. En wat we als Rotterdamse VVD gaan doen om Rotterdam nóg mooier te maken. Via onze sociale media kanalen en via de online en offline media willen we dit voor elkaar krijgen. Daar hebben we jouw hulp voor nodig.

Jouw rol als communicatiemedewerker

De Rotterdamse VVD is op zoek naar een enthousiaste creatieveling, die de communicatie vormgeeft en aanjaagt. Dat bestaat enerzijds uit conceptuele en strategische werkzaamheden en anderzijds uit operationele werkzaamheden.

Denk hierbij aan het bedenken van de communicatiestrategie, het ontwikkelen van de juiste content voor onze eigen social media kanalen evenals voor die van de raadsleden. Het beheren van alle communicatiekanalen van de fractie, zoals Facebook en Instagram. Het ondersteunen van raadsleden in de grafische vormgeving van hun communicatie. Het maken van de wekelijkse vlog en het schrijven van persberichten en onderhouden van contacten met journalisten.

Wat zoeken we:

• Iemand met een achtergrond in communicatie, multimedia design of (werk)ervaring op dit vlak;
  • Werkervaring is geen must, wel een pré;
  • Ervaring op het gebied van grafisch ontwerp, video-editing en Photoshop;
  • Je hebt een vlotte pen en bent zowel mondeling als schriftelijk sterk;
  • Je hebt affiniteit met de politiek en in staat om politiek beleid te vertalen naar gewone taal;
  • Je bent een teamspeler die goed zelfstandig kan werken, hebt geen 9 tot 5 mentaliteit, in voor een lolletje en je staat stevig in je schoenen.
  • Je hebt een Rotterdams hart;

Wat bieden wij:

• Een parttime (24 uur) functie op de mooiste werkplek van Nederland, in het hart van de lokale Rotterdamse politiek op het prachtige historische stadhuis;
  • Samenwerken met zes ambitieuze raadsleden in een jong en dynamisch team;
  • Trainingsmogelijkheden om je vaardigheden blijvend te ontwikkelen;
  • Marktconform salaris op basis van ervaring.
  • Ruime vakantiemogelijkheden in de politieke recessen (12 weken).

Interesse? Mail dan nu naar: fractie@vvdrotterdam.nl